From Blender to the Dreamcast: Xenocider level design
Last night, we held one of our weekly video-meetings. It was the first time we recorded the whole thing and it will most probably be the first one we share on our YouTube channel.
Our resident 3D designer Abel showed us how the terrain and enemies for the egyptian-inspired Planet Krok will like. As soon as a any model or texture was finished or modified on Blender, it was added to the our demo files and tested by Chui, to make sure everything will look and work as it should when you see Xenocider in motion. Our main character Xara will blast her way through jungles, swamps and desserts, such as this:
Also, as most of you problably know already, we finished the script for the Ameba demo, so we are working hard at character art at the moment. Our plan is to show both games at RetroBarcelona in November. We posted this teaser pic to Twitter and Facebook a couple weeks ago, as a way of celebrating said plan was looking more and more feasable:
Stay tuned for more news!
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Anoche mantuvimos una de nuestras vídeo-reuniones semanales. Fue la primera vez que lo grabamos todo, y posiblemente será la primera que compartamos en nuestro canal de YouTube.
Abel, nuestro diseñador 3D, nos mostró el aspecto que tendrán el terreno y los enemigos del Planeta Krok, de inspiración egipcia. A medida que había un nuevo modelado o textura en Blender, Chui lo añadía a nuestra demo y lo probaba al momento, para asegurarnos de que todo se vea y funcione como debe ya en movimiento en Xenocider. Xara, nuestra protagonista, se abrirá paso a través de niveles selváticos, pantanosos, y desérticos como el de la imagen.
Por otro lado, como muchos probablemente sabéis, hemos terminado el guión para la demo de Ameba, así que ahora mismo estamos trabajando duro en la parte gráfica de los pesonajes. El plan es presentar ambos juegos en Retrobarcelona, en noviembre. Hace un par de semanas subimos esta imagen teaser a nuestro Twitter y Facebook como una forma de celebrar que dicho plan parecía cada vez más factible.
¡Pronto más noticias!